Інклюзивне навчання
Різні можливості – рівні права
Закон України «Про освіту» визначив поняття особи з особливими освітніми потребами. Це «особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення її права на освіту».
Інклюзія — це
процес реального включення осіб з особливими потребами в активне суспільне
життя. Інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпечення рівного доступу
до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх
навчання у загальноосвітніх навчальних,
урахуванням індивідуальних особливостей таких дітей.
Переваги інклюзивної освіти:
- Діти навчаються разом у звичайній школі.
- Поліпшується моторний, мовний, соціальний, емоційний розвиток дитини.
- Навчання проводиться з орієнтацією на можливості, здібності та інтереси дітей.
- Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
- У дітей є можливість для налагодження дружніх стосунків з ровесниками.
- Діти з особливими потребами отримують ефективну освіту, щоб жити повноцінним життям.
Взаємодія з батьками:
Основною метою взаємодії з батьками/опікунами є:
- Створення тісного контакту батьків зі педагогами як ресурсу, шляхом надання постійної допомоги в розв’язанні проблемних питань, пов’язаних з вихованням дитини.
- Участь батьків в громадській діяльності у межах освітнього закладу.
- Підготовка батьків як учасників змін в соціумі.
В якості підтримки для участі батьків пропонуємо наступні форми співпраці:
- відкрите регулярне спілкування з батьками та дитиною;
- використання в спілкуванні зрозумілої (простої) мови;
- надання можливості самостійно вирішувати, в якій мірі вони можуть долучитися до процесу ІПР;
- інформування (телефон, письмові повідомлення (записки), інші методи) про засідання групи ІПР та проблемні питання, які будуть обговорюватися;
- підтримка та підбадьорювання батьків для формулювання та отримання коментарів, особистої думки, відношення в процесі створення
- консультування;
- надання, за необхідності, роз’яснювального коментаря (пояснень) для кращого розуміння очікувань школи від батьків .
З метою забезпечення права на освіту дітям з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю, у закладі освіти забезпечено відповідні умови для навчання:
- укладено договір про співпрацю з КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» Немирівської міської ради;
- біля усіх приміщень закладу освіти облаштовано стаціонарні пандуси, які відповідають усім технічно-експлуатаційним нормам;
- позначено фарбою жовтого кольору вхідні двері та периметр коридорів з метою полегшення орієнтування людей зі зниженим зором та попередження їх травмування;
- забезпечено необхідне візуальне (жовтим кольором) попередження на початку та в кінці сходових маршів;
- забезпечено необхідними навчально-методичними посібниками та індивідуальними технічними засобами навчання;
- облаштовано ресурсну кімнату для проведення корекційно-розвиткових занять з дітьми з ООП;
- кадровий потенціал закладу дає змогу проводити психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові заняття для дітей з ООП.
У Гуньківській філії Ліцею №2 м. Немирова створено умови для дітей з особливими освітніми потребами:
- доступ до першого поверху школи за допомогою пандусу;
- в невеликій кількості наявне мультимедійне забезпечення.