Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами

Інклюзивне навчання

Різні можливості – рівні права

Закон України «Про освіту» визначив поняття особи з особливими освітніми потребами. Це «особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення її права на освіту».

Інклюзія — це процес реального включення осіб з особливими потребами в активне суспільне життя. Інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних,
урахуванням індивідуальних особливостей таких дітей.

Переваги інклюзивної освіти:

  • Діти навчаються разом у звичайній школі.
  • Поліпшується моторний, мовний, соціальний, емоційний розвиток дитини.
  • Навчання проводиться з орієнтацією на можливості, здібності та інтереси дітей.
  • Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
  • У дітей є можливість для налагодження дружніх стосунків з ровесниками.
  • Діти з особливими потребами отримують ефективну освіту, щоб жити повноцінним життям.

Взаємодія з батьками:

Основною метою взаємодії з батьками/опікунами є:

  • Створення тісного контакту батьків зі педагогами як ресурсу, шляхом надання постійної допомоги в розв’язанні проблемних питань, пов’язаних з вихованням дитини.
  • Участь батьків в громадській діяльності у межах освітнього закладу.
  • Підготовка батьків як учасників змін в соціумі.

В якості  підтримки  для участі батьків пропонуємо наступні форми співпраці:

  • відкрите регулярне спілкування з батьками та дитиною;
  • використання в спілкуванні зрозумілої (простої) мови;
  • надання можливості самостійно вирішувати, в якій мірі вони можуть долучитися до процесу ІПР;
  • інформування (телефон, письмові повідомлення (записки), інші методи) про засідання групи ІПР та проблемні питання, які будуть обговорюватися;
  • підтримка та підбадьорювання батьків для формулювання та отримання коментарів, особистої думки, відношення в процесі створення
  • консультування;
  • надання, за необхідності, роз’яснювального коментаря (пояснень) для кращого розуміння очікувань школи від батьків .

З метою забезпечення права на освіту дітям з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю, у закладі освіти забезпечено відповідні умови для навчання:

  • укладено  договір про співпрацю з КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» Немирівської   міської ради;
  • біля усіх приміщень закладу освіти облаштовано стаціонарні пандуси, які відповідають усім технічно-експлуатаційним нормам;
  • позначено фарбою жовтого кольору вхідні двері та периметр коридорів з метою полегшення орієнтування людей зі зниженим зором та попередження їх травмування;
  • забезпечено необхідне візуальне (жовтим кольором) попередження на початку та в кінці сходових маршів;
  • забезпечено необхідними навчально-методичними посібниками та індивідуальними технічними засобами навчання;
  • облаштовано ресурсну кімнату для проведення корекційно-розвиткових занять з дітьми з ООП;
  • кадровий потенціал закладу дає змогу проводити психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові заняття для дітей з ООП.

У Гуньківській філії Ліцею №2 м. Немирова створено умови для дітей з особливими освітніми потребами:

  • доступ до першого поверху школи за допомогою пандусу;
  • в невеликій кількості наявне мультимедійне забезпечення.